Eigenlijk moet je je website ontslaan!

Eigenlijk moet je je website ontslaan!

Vrijwel iedere onderneming heeft een website, maar veel van die websites leveren helemaal niets op! De toegevoegde waarde is eigenlijk niet meer dan een brochure en we weten wat er met brochures gebeurt. Ze gaan direct de prullenbak in of de oliepeilstok wordt er aan afgeveegd.

En toch is dat vreemd. Als je een medewerker in dienst hebt die niets oplevert ontsla je hem. Je website is de enige -virtuele- medewerker die niet wordt ontslagen als 'ie niets binnenbrengt!

Maak van je website je beste verkoper

Als je je website echt als een van je verkoopmedewerkers beschouwt, dan ga je inzien waarom je website geen contacten en leads voor je binnenbrengt! Ga maar na: stel je neemt een nieuwe verkoper aan. Wat ga je dan doen? Je vertelt hem alles over je bedrijf, welke producten en diensten je hebt. Waar jullie expert in zijn en waarin je onderscheidend bent van anderen. Misschien is zelfs wel een interne training ervoor nodig. Daarna ga je 'm vertellen op welke doelgroep hij zich moet richten, wie de interessante functionarissen zijn en hoe hij met ze in contact kan komen. En als laatste vertel je hem op welke koopsignalen en argumenten hij moet letten en waar dan vooral op door te gaan om vervolgens te kijken of er een goede klik is met jullie producten en diensten.

"Tuurlijk!", hoor ik je al zeggen. Maar leg mij dan eens uit, waarom bedrijven dat niet met hun website doen? Waarom krijgt die niet deze instructies? Dan is het toch logisch dat 'ie niets voor je kan binnenhalen? Waarschijnlijk zet dit je nu aan het denken... Misschien is het nu tijd iets te doen aan je internetstrategie en je internetmarketing.

Andere kijk op internetmarketing

Wij zijn sinds 2004 actief op het internet en hebben een andere kijk op hoe je je website beter in positie kan brengen, zeker als het om business to business bedrijven gaat en om producten en diensten die je niet online bestelt, omdat er altijd maatwerk nodig bijvoorbeeld. Als jij wil dat je website inderdaad een belangrijke rol gaat vervullen in je acquisitie proces, laat je dan door ons inspireren door een andere kijk op internetmarketing en neem contact op met Internet Marketeers.