De moderne ondernemer maakt slim gebruik van het internet om klanten te bereiken. Denk hierbij aan het inzetten van een goede website, het plaatsen van aantrekkelijke content, maar ook zal de ondernemer van vandaag aandacht moeten besteden aan SEO. Deze afkorting staat voor Search Engine Optimization, ofwel het zo optimaal inzetten van zoekwoorden op het internet. Hiermee kun je als ondernemer op een slimme manier precies die klanten trekken die je zo graag wilt hebben. Hoe dat precies werkt? Je leest het hieronder!
Slim gebruik maken van SEO
Zoekmachine optimalisatie komt erop neer dat je de woorden waarop je gevonden wilt worden, op een slimme manier verwerkt in je content. Verkoop je bijzondere horloges? Bijvoorbeeld horloges ingelegd met edelstenen? Dan doe je er goed aan om hierop in te zetten als je teksten op je website plaatst. Door regelmatig de zoekwoorden ‘horloge’, ‘bijzonder’ en ‘edelstenen’ in de teksten te verwerken, neemt de kans toe dat je veel beter gevonden gaat worden. Je kunt bijvoorbeeld ook blogs schrijven op je website die specifiek gaan over deze bijzondere horloges die zijn voorzien van edelstenen. Door deze blogberichten ook op andere websites te plaatsen, zal Google dit artikel zien als belangrijk en nemen de scores op dit zoekwoord toe.
Hoger in de ranking
Heb je een website waarop je nog niet actief bent met SEO? Dan is de kans groot dat je hier veel omzet mee laat liggen. Door actief aan de slag te gaan met SEO kun je namelijk je vindbaarheid onder klanten aanzienlijk vergroten. Door slim zoekwoorden op je website toe te voegen, vragen of je op andere websites teksten mag plaatsen en door wellicht ook te investeren in een hogere vindbaarheid. Dit laatste kun je doen door bijvoorbeeld betaalde advertenties te plaatsen.
Nieuwe website
Als je van plan bent om een nieuwe website te gaan bouwen, biedt dit ook veel kansen. Je kunt deze website dan natuurlijk vanaf het begin af aan goed neerzetten. Door de juiste artikelen te plaatsen, goede foto’s erbij te kiezen en meteen te starten met het plaatsen van berichten op andere websites. Het biedt ook de kans om ‘aan de achterkant’ je website helemaal SEO bestendig te maken, door bijvoorbeeld ook alle foto’s te voorzien van de juiste titelnamen, zodat dit ook weer bijdraagt aan een betere vindbaarheid van je website en dus meer omzet voor je bedrijf!