Waarom kiezen voor VoIP als zakelijke telefonie?

Waarom kiezen voor VoIP als zakelijke telefonie?

Bent u toe aan een nieuwe telefooncentrale of een startende onderneming en oriënteert u zich op het gebruik van vaste telefonie? U vraagt zich misschien af of u bij een traditionele telefoonlijn wilt blijven of een VoIP-telefoon wilt gebruiken. Daarom geven wij 5 redenen waarom u moet kiezen voor.

Schaalbaarheid

Met VoIP telefoons kunt u dagelijks gebruikers toevoegen of verwijderen. Zit u bijvoorbeeld in een seizoensbranche? In deze periode kunt u dan eenvoudig en snel extra gebruikers toevoegen. Na het hoogseizoen kunt u deze gebruikers beëindigen. U betaalt dus nooit meer dan u nodig heeft. Heeft u morgen een nieuwe medewerker? Met slechts één oproep kunt u gebruikers toevoegen.

Betrouwbaar

Wanneer de VoIP centrale goed is geconfigureerd, is de betrouwbaarheid hoger dan die van de traditionele lijn. Een analoge lijn of ISDN hangt af van de geeder die het gebouw binnenkomt. Als hier om de een of andere reden iets misgaat, kunt u niet communiceren. Bij internettelefonie is de situatie anders. Door een back-up internetverbinding in te stellen, bent u altijd bereikbaar. Bij bijvoorbeeld een stroomstoring in een gebouw kunnen medewerkers het gsm-gebruik ombuigen. Hierdoor kiezen bedrijven waar waardevolle bereikbaarheid niet geactiveerd kan worden steeds vaker voor deze vorm van bellen.

Goedkoop

VoIP telefoons hebben in veel gevallen lagere kosten dan traditionele telefoonlijnen. Hoe dan ook, u hoeft geen fysieke PBX meer te onderhouden of te betalen omdat de PBX in de cloud staat. Bovendien betaalt u per gebruiker, dus nooit teveel dan nodig is. Ook zijn de belkosten in de meeste gevallen lager dan die van traditionele telefoonlijnen.

Geen centrale meer nodig

In veel gevallen vindt de overgang naar VoIP plaats wanneer de bestaande PBX buiten dienst is. Vervanging of reparatie is vaak kostbaar en met de eerder genoemde besparingen is de keuze voor een VoIP telefoon snel gemaakt. U hoeft zich geen zorgen meer te maken over de kosten van een echte PBX. En toch heeft u overal toegang toe. Omdat de PBX in de cloud staat, heeft u er overal toegang tot vanaf elke locatie, zolang u maar een internetverbinding is.

Samenwerking met andere systemen

VoIP werkt naadloos samen met e-mailprogramma’s, ERP’s of CRM systemen. Op deze manier kunt u slechts met één klik bellen vanaf uw computer. Stelt u zich eens voor dat een van uw klanten telefonisch contact met u probeert op te nemen. De telefoon herkent de klant en opent een beschrijving van de situatie op het scherm. Zo ben je snel op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, geweldig toch. Bij Message To The Moon bieden w verschillende Hosted VoIP oplossingen. Kies bijvoorbeeld voor het veelzijdige 3CX platform. Of kies voor Hosted FreePBX. Wilt u meer weten? Bekijk hier de mogelijkheden van Hosted VoIP voor uw bedrijf.